Tinkercad - uvod
Počítačová grafika
- všetky grafické zobrazenia (obrázky, kresby, fotografie, schémy,...) vytvorené, upravené v PC alebo v iných digitálnych zariadení (napr. v digitálnom fotoaparáte, kamere, skenerom,...)
	2D grafika  - dve dimenzie (2D) = dva rozmery: šírka a výška - spolu tvoria plochu (rovinu)
	3D grafika - tri dimenzie (3D) = tri rozmery: šírka, výška a hĺbka - spolu tvoria priestor
Počítačová 3D grafika (tzv. trojrozmerná grafika, angl. 3D computer graphics) je v informatike označenie pre špeciálnu časť počítačovej grafiky, ktorá pracuje s trojrozmernými objektmi. Prevod 3D objektov do 2D zobrazenia sa nazýva projekcia a ak je počas tohto procesu k povrchom objektov a scéne ako celku priraďovaný aj reálny vzhľad, tak ide o renderovanie. Najznámejším využitím počítačovej 3D grafiky je vytváranie animácií (pri tvorbe filmov alebo počítačových hier), avšak 3D grafika je využívaná aj vo vede a priemysle (napríklad pri počítačových simuláciách alebo trojrozmernom zobrazení orgánov).
3D fotografie
	
 
 
3D obrázky:
	
 
  
3D Modely:
	
 
 
3D Scéna:
	
  
  
 
 
 
 
, SketchUp (online, jednoduché/zložitejšie, platené/zadarmo) 
, Blender (offline, zložité, zadarmo) 
,  Cinema 4D (offline, filmy, platené) 
, 3Ds Max (offline, objekty, platené) 
 

| 
					 1. Názov objektu/súboru 2. Zoznam objektov na pridávanie do projektu 3. Objekt v projekte - zmenšiť, zväčšiť, otočiť, posunúť 4. Vlastnosti objektu - farba, OTVORY  | 
				
					 5. Spôsob zobrazenie - lupa, počiatočné zobrazenie, zhora 6. Kopírovať, Prilepiť, Vymazať, Duplikovať, Späť, Znova 7. Spojiť/rozdeliť objekty, Zarovnať obj., Preklopiť obj. 8. Rozmery obj., Presné určenie veľkosti 9. Ďalšie objekty  | 
			


